SISÄLLÖNTUOTANTO JA BLOGIYHTEISTYÖT

Sisällöntuotanto, blogiyhteistyöt ja blogikoulutus

Ota yhteyttä:

Anna Koskela 040 685 2996, anna.koskela @ hotmail.com

Sisällöntuotanto, blogiyhteistyöt ja blogikoulutus – Kivoja sanoja, mutta mitä ne tarkoittavat?

Blogiyhteistyö

Lähetetään sille pari huulipunaa, niin kyllä varmaan saada juttu blogiin… Ihan noin ei enää voi tehdä, sillä bloggaajat(kin) haluavat palkan tekemästään työstä. Kaupallinen yhteistyö on nimensä mukaisesti kaupallista, joten yritys ostaa mediatilaa blogista. Jos tuote tai palvelu on riittävän houkutteleva, bloggaaja voi halutessaan hoitaa asian myös vaihdantana. Hyvä kommunikaatio on kaikkein tärkeintä. Tarjota saa. Siitä sitten mennään eteenpäin.

Blogikoulutus

Ennen riitti, kun yritykseltä löytyivät kotisivut. Pelin säännöt somessa ovat kuitenkin muuttuneet ja sisällöltään köyhät kotisivut näivettyvät. Pitäisi kai perustaa blogi ….? Blogin perustaminen ja bloggaaminen ei ole mitään rakettitiedettä. On olemassa monia tapoja tehdä asioita ja helpoin tapa on tehdä asiat heti alusta lähtien oikein. Ota yhteyttä, niin mietitään mistä lähdetään liikkeelle.

Sisällöntuotanto 

Kaikki yritykset tietävät, miten tärkeää sisällön tuottaminen on tänä päivänä. Mutta kukas sen tekisi? Juttu kun ei toimi niin, että sanot Penalle: “Sä rupeat nyt hoitamaan meidän Insta-tiliä” ja Jaanalle: “Joka viikko sitten uusi blogi, kiitos!”

Sisällöntuotanto tarkoittaa sitä, että kun omat energiat ei riitä, niin palkataan ammattilainen tekemään se sisältö sinne someen. Yksinkertaista ja toimivaa. Sisällöntuottaja kirjoittaa jutut blogiin ja laittaa Instagramin hästägit kohdalleen. Välttämättä sisällöntuottaja ei tiedä yhtään mitään toimialastasi, kuten alla olevasta farmakogeneettisestä kirjoituksesta huomaat, mutta silti jutut puhuttelevat. Eihän me poraa myydä, vaan reikää seinään.

Tässä vielä muutamalla pallukalla ydinkohtia tekemisestäni:

  • Käyttäjälähtöinen asenne  – On ihan selvää, että asiakas tuntee oman toimialansa, mutta hän ei ehkäpä tiedä lainkaan, miten hänen palvelustaan tulisi kirjoittaa blogiin tai viestiä somessa. Ei kaikilla vielä ole Instaa, Snäppiä, Youtube-kanavaa, Twitter-tiliä tai ei edes omaa blogia. Eikä tämä ole mikään ongelma. Mietitään yhdessä mitkä näistä sopivat sinulle ja mihin keskitytään.
  • Aito keskustelu yleisön kanssa ja yleisön aktivoiminen – Lukijani ovat niin fiksuja, että välillä kauhistuttaa. Täällä ei voi mennä sieltä, missä aita on matalin. Enkä menisi muutenkaan. Ei vaan sovi luonteeseen. Kun kirjoitan sinusta tai sinulle, saat aina tekstin joka puhuttelee.
  • Tarinankerronta ja tunnelman luonti kuvin ja tekstein – Me voimme kutsua juttua sisällöntuotannoksi, vaikutajamarkkinoinniksi, blogiyhteistyöksi jne, mutta lopulta kysymys on ennen kaikkea tarinasta.

Esimerkkejä blogiyhteistyöstä:

Hailuoto. Saari joka itsessään on nähtävyys

Miten kertoa saaresta, jolla ei oikein ole mitään, mutta kuitenkin siellä on kaikki ja vielä enemmän. Pelkkä yhteistyökumppanista (Luotsihotelli) kertominen ei yksinkertaisesti olisi toiminut. Siinä vaiheessa kun saaristorovasti kiittelee, rupeaa hiljalleen tajuamaan, että taidettiin onnistua vähän isosti!

    • Tulos: 1,6k tykkääjää
    • yli 14k lukukertaa
    • Tarina, joka elää edelleen verkossa.

Heippa Luovosta! Mukava että olet blogissasi Hailuotoa mainostanut. Tervetuloa myös kirkon vaiheille saaressa käydessäsi. Ainutlaatuinen metsähautausmaamme kerää rauhan ja hiljaisuuden ystäviä sekä hautausmaatutkijoita maailmalta. Hailuodon palaneen vanhan kirkon historia puhuttelee… Uuden, 1972 rakennetun kirkon on mm. taiteilija Pirkko Räntilä ristinyt suvaitsevaisuuden kirkoksi. Jos missä, niin juuri Hailuodossa kirkon kynnys on matala. Hyvää syksyn jatkoa! – Terkuin, Hailuodon saaristorovasti Timo.

Hailuoto, saari joka on itsessään nähtävyys

Autonvuokraus Mallorcalla – Paras tapa ottaa saaresta kaikki irti

Sen sijaan, että kertoisimme autonvuokraamisesta, kertokaamme ja näyttäkäämme syitä miksi vuokrata se auto! Ja vielä kun blogin niche on vahvasti autoiluun kallellaan, niin mikäs sen sopivampaa.

Vahvistaisin jälleen yhteistyömme jota mielellään teemme kanssanne. Myös Espanjan kollegani on mukana – Taina Kivistö-Valta, kehitys- ja markkinointipäällikkö, Sixt Autovuokraamo

Autonvuokraus Mallorcalla – paras tapa ottaa saaresta kaikki irti

Lääkitys kohdallaan – Farmakogeneettinen testi?

Farmago…, eikun far-ma-ko-ge-neet-ti-nen… Erittäin haastava blogiyhteistyö toteutettiin oman testaukseni pohjalta Abomics Oy:n kanssa, liittäen siihen myös lukijoita aktivoiva kilpailu. Lue kuinka lääkärilatina kääntyy eläväksi kieleksi.

Kiitos postauksesta. Erittäin hyvin oli vaikeaselkoista asiaa käsitelty niin, että lukijatkin varmasti ymmärtävät mistä oli kyse. Ei asiavirheitä ja kaikki vaikuttaa olevan erittäin ok! – Petteri Saarinen, markkinointikoordinaattori, Abomics

Lääkitys kohdallaan? Farmakogeneettinen testi

Herttoniemen kartano ja Wanha mylly – Samppanjaa kiitos!

Jaahas, kutsu olisi syömään ja juomaan, mutta vieressä seisoo mahti kartano kummituksineen. No yhdistetään ne tietenkin samaan tarinaa. Sillä tarinoistahan tässsä aina on kyse!

Olipa mielenkiintoisesti kirjoitettu ja kiva postaus! Suuret kiitokset ja oikein mukavaa syksyn jatkoa teille! – T. Lina ja Myllyn tiimi

Herttoniemen kartano ja Wanha Mylly | Samppanjaa, kiitos!

Mitä olen tehnyt tai teen:

  • Matkabloggaajat.fi (2016 – jatkuu) Matkabloggaajat.fi – Suomen parhaat matkablogit palvelun suunnittelu ja kehittäminen WP-ympäristössä, verkoston hyvinvointi, sekä sisällöllisten kampanjoiden toteutus.
  • Tämä matka -blogi (2011 – jatkuu) Blogin kehittäminen yhdeksi Suomen TOP10 matkablogiksi.
  • Blogitalist (2015 – jatkuu) Konsultointia ja koulutusta blogien, bloggaamisen ja blogiyhteistöiden maailmaan.
  • Trade Tracker Finland (2012 – 2013) Tulospohjaisen mainonnan (affiliate markkinointi) myynti valtakunnallisesti.
  • Citypress Oy (2011-2013) Citypress Oy:n mediatuotteiden myynti, vastuu jakelusta sekä erilaisten kampanjoiden ja promootioiden organisointi. Markkinoinnin suunnittelu ja mainoskampanjat asiakkaalle.